Pro Display
Badania POPAI
POPAI The Global Association for Marketing-at-Retail to międzynarodowa organizacja non-profit, zrzeszająca firmy zajmujące się marketingiem w miejscu sprzedaży. Jej działalność to głównie badania nad procesami shopper marketingu.
Oto najważniejsze wyniki badań prowadzonych przez POPAI:
70% decyzji o wyborze danej marki podejmowanych jest w punkcie sprzedaży
68% decyzji zakupu nie jest z góry zaplanowanych
6 sekund większość kupujących w supermarketach przegląda produkty z danej kategorii przed dokonaniem wyboru
91% klientów robi zakupy bez wcześniej przygotowanej listy
Większość decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży. Osoby kupujące podejmują decyzję zakupową w bardzo krótkim czasie, dlatego tak ważne jest skuteczne zwrócenie ich uwagi. Decyzja zakupowa jest często podejmowana pod wpływem impulsu, co daje duże możliwości wpłynięcia na nią poprzez odpowiednią ekspozycję produktu.