Pro Display - Zmaksymalizuj ROI

Zmaksymalizuj ROI 

Aby nazwać kampanię efektywną należy zwrócić uwagę na czynniki wpływające na nakłady związane z promocją. Należy zwrócić uwagę, aby nakłady środków przeznaczonych na przeprowadzenie kampanii były na optymalnie niskim poziomie. w praktyce nie ma rozwiązań idealnych, czyli w pełni efektywnych, lecz są bardziej lub mniej udane (czy też efektywne). Poniżej autor wskazuje na czynniki, które mają wpływ na poziom nakładów na materiały reklamowe w miejscu sprzedaży.

  • dobór formy rozwiązania do potrzeby – jest to jedna z najtrudniejszych umiejętności wpływających na efektywność kampanii. Dobór właściwych rozwiązań POS wymaga wiedzy na temat ich skuteczności, możliwości wykorzystania, implementacji, czy poziomu cenowego i wad oraz zalet. Warto wspomnieć o dostosowaniu materiałów do uzgodnień z klientami. Sieci handlowe najczęściej pobierają wysokie opłaty za umieszczenie materiałów na zarządzanej przez nich powierzchni. Dla przykładu, wykupując stanowisko o powierzchni 1 EUR palet, tj. 60 x 40 cm, niektóre umowy mogą być sformułowane w taki sposób, że jeżeli materiał będzie choćby o 2 cm większy, reklamodawca zostanie obciążony kosztem dodatkowego stanowiska.
  • dobór materiałów/technologii do potrzeby – doświadczenie autora sugeruje, że ludzie decydujący o zakupie i implementacji materiałów POS często nie mają wystarczającej wiedzy o metodach ich prawidłowego wykorzystania oraz wiedzy technicznej. Często na akcje kilkutygodniowe wybierane są permanentne i drogie rozwiązania, a jeszcze częściej jedynym i decydującym czynnikiem jest cena. w rezultacie wybierane są rozwiązania najtańsze, które nie są w stanie sprostać promocji przez wzgląd na wytrzymałość i jakość, które mogą wpłynąć na postrzeganie marki.
  • planowanie w czasie – jeżeli kampania POS ma być efektywna, musi być dobrze zaplanowana. z jednej strony należy sprostać wymaganiom sprzedawców detalicznych, z drugiej strony pieniądze na promocje POS należy wydać mądrze i efektywnie. Tylko przemyślane planowanie jest w stanie zagwarantować efektywną kampanię POS.
  • logistyka – poprzez ominięcie tego elementu już na etapie projektowym można skazać akcje reklamową na fiasko już na samym początku. Jest to bardzo istotny element, który trzeba wziąć pod uwagę.
  • dobór dostawcy – nie każdy dostawca reprezentuje ten sam poziom i w przetargu nie można się kierować tylko ceną czy terminem dostawy. Wybór dostawcy jest kluczowy, w dużej mierze od niego zależy sukces kampanii. Warto sprawdzić kompetencje i zaplecze dostawcy, jak i ustalić zasady przed rozpoczęciem współpracy.
  • optymalizacja/centralizacja – większość firm stosujących wsparcie sprzedaży poprzez materiały POS to międzynarodowe koncerny. Można bardzo wiele zyskać, ale i stracić na działaniach centralizacji i optymalizacji zamówień, dlatego należy robić to w sposób rzetelny.
  • pomiar wyników – bez właściwych pomiarów wyników nie można zaobserwować efektów pracy. Sam wzrost sprzedaży stosowany wspólnie z innymi narzędziami marketingowymi może być spowodowany właśnie przez te pozostałe. Istnieje coraz więcej metod pomiaru wyników reklamy w miejscu sprzedaży, dlatego firmy inwestują coraz więcej w tę formę reklamy.
  • zgodność z przepisami i regulacjami prawnymi – nawet najbardziej skuteczna kampania POS może zakończyć się stratą dla firmy w postaci odszkodowania w procesie sądowym, np. o utratę zdrowia lub życia spowodowanym niebezpiecznym materiałem POS, zastosowanie zabronionych prawem materiałów lub naruszenie praw autorskich. Są to istotne kwestie, które muszą zostać uwzględnione.

 

foot image

Referencje

Kontakt

Pro Display Sp z o.o.
ul. Kazimierza Wóycickiego 51
01-938 Warszawa
office@prodisplay.pl
Tel. + 48 22 245 00 99

Copyright © 2011-2024. All rights reserved.
Privacy policy.